7

EF 16.9 UNEXPECTED EVENTS FROM YOUR BLOG


My life did!

My life hits me at the most unexpected times and I’d appreciate every moment that brings to me.

But from my blog? I guess nothing really happens from my blog… I mean my blog is just a blog, as you can see nothing special there (gpokerface).

 

I have an unexpected event when on Saturday. Saturday, 20th February 2016 precisely. That day is so special, because that day I’ve had go to work and work like other days I used to go to work from 9am to 5pm, but on saturday I’ve working from 10am to 3pm (you working on saturday! while in the other people taking their day off!! and where’s the special in that??!!) (gfuu)

Well, it is special.

That day, a security man came to my room and he’s act politely before enter my room, he’s knocking my door;

“knock… knock… knock”

Ubinya belom mateng…” I said

“Excuse me, you have a guy who need to meet you” Security man said

“Oh, who?” I replied

“I don’t know mam, he’s waiting in front office”

My heart pulse pounding really hard, in my mind there’s a guy who want asking me to go out to date, yaayy! I’m going to dateeee (gyay)

 

And you know what? The guy that I see was not the guy that I was expected, by the time I’m thinking “Life is hard when something you have been expecting doesn’t match with the reality is”   

So when I entered the front office, there was standing a guy with the helmet on and piece of paper and pen on his hand and he’s so orange. Yeah, he is the postman  (gyea)

Right a moment before my jaw drops, he says :

“Miss Rani? you have to sign ini here” he giving me the paper and pen

And then he give me a postcard.

 

I straight back to my office room and read the post card, and  I suddenly shout : Yaaaayyy!! yiippiiee ya yeay! yippiee ya yooy!!

I’ve got postcard from Germaaaaan!! I even don’t remember that someone promising me a postcard. I’m so happy and yes the postcard really made boost my mood  .

My big thanks to my friend my sister and a very kind woman Teh Dewi Firyani, thank’s a zillion teteh, the postcard is so sweet and I love it! I love you teteh (girlkiss).

 

image

A beautiful town near Nurnberg “BAMBERG” Germany

 

 

image

I love her handrwriting, and yes Teteh I really love the postcard and the picture on it 

 

 

So, I guess that’s the unexpected events from my blog.

Altough my blog are flat passive and none read it or some people may read it, but I’m so proud of my blogs, because of why? because it’s mine. My mind my thoughts and my random silly stories when I can’t speak it out loud but my mind did through my writings.

 

PS: this is my third challenge of Blog English Club, hope you enjoy to read it and perhaps you have awesome stories about unexpected events from your blog, just post it in here. Thank you 🙂

 

Adios 

20

EF 16.8 WHAT MAKES YOU GO AND WATCH A MOVIE?


I love watching movies! But,I’m not type kind of girl who likes to go to cinemas.

The only reason is simple, it just because no one ask me to go to cinema (gyay) and I don’t feel comfort to go to cinema by myself, I mean where’s the fun is that?

But that doesn’t mean I never go to cinema. I have been go to the cinema like not too many times, like just several times, like you can count with your ten fingers *I’m bad huh? * Ok! let’s make this clear! how many times did I go to the cinema is you can count it with your half fingers.

Whaaaaat??!!

Exactly! I have been go to cinema only five times! *I know I know this is really bad (lonely)*

First time is when I lived in Gresik, my dad took me to Tunjungan Plaza Surabaya to watched AADC 1.

The second one was when I’m in college, I forgot what movie that I have had watched because it’s too chaos by the time and I fell asleep and I guess none of my friends get it what about the movie was because we were watched it with 31 others friend and yeah it was crowded there 😀

The third and fourth one was in 2014, my sister and her friend asked me to watch The Guardian of Galaxy. The fourth one was with my schumbag ex boyfriend and watched Big Hero 6. It was so much fun and super awesome because both of the movies I watched in 4D’s cinemas .

Last but not least was in 2015, It was my mom who asked me to watch movie, this is the moment where I felt watching movies is so enjoy and super fun. Why? Because I had a lot of laugh.

One day after I got home from work, my mom suddenly ask me;

mom : agas, let’s go to the cinemas

me: what for?

mom: take a pee and home!! of course to watch a movieee!!

me: oh wow, what movie?

mom: monkey joy!

me: a whaaaaat????!!

mom: you know, the girl with archery like Xena but not Xena.

me: HUAAHAHAHAHAHAA (lmao) mommy please! you made my tummy hurt and I can’t stop laughing

me: you mean Mockingjay??

mom : correct!

Finally, me my mom my sister and my aunt watch The Hunger Games, Mockingjay part 2 on Sunday at XXI BTC Pasteur- Bandung. And that’s the last time I’ve go to the cinema.

 

p.s : This post I wrote to answer English Friday Challenge on Blog English Club, so I hope you guys enjoy it and please join the club. Thank you 🙂

 

Adios!  

 

 

 

28

Gw, Kopi dan Patah Hati


Pertama! Sebenernya gw itu gak doyan kopi, tapi gak tau kenapa tiap kali ada kopi yang diseduh bawaannya pengen nyeruput tu kopi, kerennya abis nyerput kopi gw gak pernah bilang makasih sama yang punya itu kopi (gimana mau bilang makasih, kopi sapa juga gw gak tau haha…. kerenkan gw?), tapi biar gitu gw anaknya beretika juga soalnya abis nyicip kopi yang entah punya siapa gw pasti bilang “aaakkk ga enak…!!” terus naro gelasnya terus pergi gitu aja, beretika banget kan gw kan? keren banget kan gw? *pengen banget dibilang keren* *dilempar dispenser*.

Daripada kopi, gw itu doyannya kamu susu apalagi yang plain, kenapa? soalnya rasa plain itu paling deket ama hubungan cinta gw yaitu TAWAR. Gimana engga tawar coba? orang pacar aja gapunya! #lah. Tapi biarin, gw tetep bahagia kok, bahagia liat mantan diputusin pacar barunya GYAHAHAHAHAAA UHUKK HOEEKK *keselek gelas*.

Kedua! Gw gak lagi patah hati. Jadi itu judul hubungannya apa? gak nyambung banget!

NYAMBUNG!

Gini, gw pernah patah hati 6 kali! iya mantan gw ada 6! kerennya gw gak pernah mutusin pasti diputusin! *tetep pengen dibilang keren* sekalinya pernah gw mutusin cowo itu karena kita beda agama (KITAAAA???), eh pas diputusin dianya malah mualaf  trus nikah terus udah punya anak pulak! Hih banget kan??!!   .

Hal kek gitu tuh musibah banget buat diri gw. Ibaratnya, lo nabung bertahun-tahun buat beli mobil pas udah kebeli tau-tau longsor pohon roboh nimpa mobil trus ga bisa klaim asuransi soalnya mobilnya hanyut gatau kemana kebawa banjir. Nah gitu, musibah banget kan?.

Sampe sini kalian ngerti ga dengan cerita gw? engga ya? SAMA! gw juga ga ngerti ini mau cerita apa (eyeroll).

Yaudin, terlanjur cerita ngaco ngelantur ngalor ngetan (pasti pada menduga gw bilang ngidul ya? hahaha kalian kecele ) gw terusin aja ke-ngaco-an cerita inih.

 

Jadi, tadinya gw mau ngirim kopi buat pacar mantan gw yang ada di Norway, tapi ternyata gw ama doi keburu udahan, sebab udahannya gausah gw ceritain yaa, bakal panjang nantinya bakal nyaingin sinetron tukang haji naik bubur eh apa?? tukang naik haji ngebubur? ya pokonya itulah, lagian masalahnya sepele kok, berhubung doi disono dan gw disini dan perbedaan zona waktu yang ekstrim dimana saat gw kerja dia tidur gw tidur dia tidur juga (hobi si doi emang bobo ) pokonya selisih 6 jam gitu, dan gw mulai lelah untuk begadang demi bisa pacaran ama doi, akhirnya kita sepakat buat pegat.

Lah ini bijimana?? katanya gak akan diceritain, ini malah cerita. Eiya maaf maaf saya khilaf.

Doh! ini cerita intinya apa sih?

Intinya gw keren! udah gitu aja *ngotot pengen dibilang keren*

 

Oke serius!

Kopi Aroma atau gw biasa bilangnya kopi Banceuy ini kopi yang sangat endes gendes! aromanya menggoda bagaikan duo serigala tampil mengguncang panggung, darimana gw tau padahal gw gak doyan kopi? TAU! soalnya buat dapetin ni kopi ngantrinya ajegile panjang banget! lamaaaa banget! coki-coki aja kalah pokonya.

Antrian yang panjang dan lama ini indikator bahwa ni kopi emang enak banget bukan? bukaaann…!. Kopi Banceuy ini ada sedjak djaman Belanda loh! taun 1936! Indonesia belom merdaka ni kopi udah standby dong. Keren! *ini kerennya beneran*.

 (Sumber gambar dari google)

 

Selain gw keren gw juga mau banget dibilang bidadari berhati dermatics (emang salep keloid?) dermawan, maka dari itu gw mau bagiin kopi Banceuy yang gw punya, ada kopi yang pait dan ada yang pait banget arabica dan robusta.

Nah, tapi ga semudah itu gw bagiin. Ada syaratnya! mau tau syaratnya? sini, rayu dulu… #eaaaa #jomblousaha 

Hehe becanda ding, syaratnya kalian kudu jawab pertanyaan gw berikut ini :

Siapakah nama mantan gw yang terakhir? haha… bukan bukan… ini pertanyaan nya :

 

  • Minuman apakah yang gw minum pada foto di bawah ini?

IMG02260-20150303-1240.jpg

Dua orang yang menjawab pertanyaan diatas dengan benar, masing-masing bakal dapet 1 bungkus kopi Banceuy.

Sekian.

Ini serius loh!

Sekian lagi.

Selamat menjawab ya guys, wish you luck! Bhay